Los trastornos de conducta alimentaria
Escuela de familias nos trae un nuevo artículo que esperamos que sea de su interés....
Semana de la Ciencia
El colegio La Salle Benicarló celebró los días 3 y 5 de abril dos jornadas dedicadas a acercar el mundo científico al alumnado de 5º de primaria del...
IV Carrera solidaria
Ha participado todo el alumnado y los profesores del centro lasaliano y los alumnos de 6º de la Consolación El colegio La Salle Benicarló, ha...
Orientación académica en Bachillerato Humanístico
El pasado miércoles día 15 recibimos la visita del arqueólogo benicarlando Òscar Caldés, que actualmente está realizando la tesis doctoral en el...
Simulacro de evacuación
Dentro del plan de prevención de riesgos, hoy hemos realizado un simulacro de evacuación en caso de incendio. Los alumnos, cumpliendo perfectamente...
Ens visita la Fallera Major infantil de Benicarló
Balma Matellanes, Fallera Major de Benicarló i alumna de La Salle, ens visita en l'inici de les festes falleres. Els seus companys de classe,...
QuÈ FEM?
La Salle Benicarló
EDUCACIÓ
CREATIVA
en valors cristians
Les Obres Educatives La Salle reben el seu nom de Sant Joan Baptista de La Salle, el qual, a finals del segle XVII, es va associar amb uns mestres per mantenir escoles dedicades als nens pobres. Amb ells va fundar l’Institut dels Germans de les Escoles Cristianes.
QuÈ FEM?
La missió de l’escola lasal·liana és l’educació humana i cristiana dels nens i joves, amb una sensibilitat especial envers aquells que més ho necessiten. Aquesta preferència ens ve del carisma lasal·lià. La comunitat educativa lasal·liana se sent responsable d’oferir les respostes creatives més adequades a les seves necessitats.
Proposta cristiana i lasal·liana
La Salle fonamenta la seva acció educativa en la concepció cris- tiana de la persona i del món i participa de la missió evangelitzadora de l’Església Catòlica.
Al servei de la joventut
La missió de l’escola lasal·liana és l’educació humana i cristiana dels nens i joves, amb una sensibilitat especial envers aquells que més ho necessiten.
Al servei de la societat
El projecte educatiu lasal·lià està al servei de la societat. Per això ens comprometem en la construcció d’una societat més justa i so- lidària i desenvolupem una consciència social crítica i compromesa en tots els membres de la Comunitat Educativa.
La salle en espaNYa I portugal
OBRES
TREBALLADORS
ALUMNES
què ens fa diferents?
Tota obra lasal·liana duu a terme la seva acció educativa arrelada en la realitat, la cultura, els costums i les tradicions del lloc on s’ubica. S’ofereix com a proposta educativa, respectuosa amb les conviccions personals; expressa el seu compromís per la integració social de les persones de diferents cultures i religions que hi acudeixen. Entén la diversitat com a element que enriqueix la Co- munitat.
Nunca consideres el estudio como una obligación, sino como una oportunidad para penetrar en el bello y maravilloso mundo del saber. Albert Einstein
QUÈ DIUEN DE NOSALTRES ELS NOSTRES ANTICS ALUMNES…
“Que l’educació és un element clau per a la realització personal i professional no és cap secret. Bona part del que som i aconseguim ve marcat per la formació que rebem, i jo no puc estar sinó agraït pel que la Salle m’ha aportat: un ensenyament de qualitat, no només en continguts, sinó també en valors.”
“Los profesores de La Salle enfatizan los talentos personales de cada estudiante. Me proporcionaron la educación, valores y principios, que me ayudan en el arduo camino de perseguir mis sueños.”
Ja als albors dels anys 80, La Salle tenia la virtut de trascendir les assignatures del dia a dia per fomentar valors que mai passaran de moda. Eren sens dubte valors de futur. Aquells que ens fan més humans i que cap màquina podrà sustituir mai. Recordo amb especial estima els cinc minuts de reflexió amb els que començava cada dia de classes, minuts plens de ferramentes de vida on se’ns recordava el valor d’estar sempre units (“indivisa manent”), de com les penes compartides es divideixen i les alegries es multipliquen.
Viva Jesús en nuestros Corazones.